onsdag 4 november 2009

Första inlägget

Hej
Nu skall här bloggtestas.
Jag har hatat bloggar till för några veckor sedan då jag började läsa andras bloggar och började föra en inre dialog med mig själv om vad jag skulle skriva på min egen blogg om jag hade någon. Så nu skall jag prova och se hur länge jag orkar med det här.
Mina andra två syften med denna blogg är att skapa en virtuell önskelista till jul och att tills dess hinna bli snäll också. Då menar jag inte snäll så att jag får klappar av tomten som när man var liten och plockade av bordet efter middagen i december snäll. Utan på riktigt snäll. Generellt.
Jag har nämligen alltid varit en ganska elak människa och sett ner på snälla människor men nu tänkte jag testa att se hur det är att vara en av dem, om jag lyckas...
Det kommer nog att bli ganska svårt. Målet är inte att bli något helgon utan bara acceptabel att umgås med och kanske kanske någon som människor kan gilla. Alltså, ja, jag har vänner och pojkvän så helt fruktansvärd är jag väl inte idag, men lite hårdhjärtad.

1 kommentar:

  1. Jag tycker inte att du varit en elak människa, en hårding ibland, men aldrig elak. Det är faktiskt inte samma sak, jag har aldrig märkt att du skapat olycka åt någon annan eller uppvisat glädje åt andras olycka, inte så det synts eller märkts iallafall o det är det som räknas. Men snällare kan man ju alltid bli!

    SvaraRadera